Podczas szkolenia uczestnicy pogłębiają wiedzę o stosowanych w praktyce wskaźnikach oceny jakościowej procesów oraz cechach, jakimi powinien wykazywać się prawidłowo zaprojektowany wskaźnik oceny procesów. Zostają wyposażeni w umiejętności związane z projektowaniem systemu oceny wskaźnikowej procesów w przedsiębiorstwie, doborem mierników (wskaźników) realizacji strategii dla różnych procesów funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz tworzeniem i wdrażaniem zrównoważonej karty wyników.
Adresaci:
- prezesi,
- dyrektorzy,
- członkowie zarządów,
- pełnomocnicy ds. jakości
Czas trwania:
2 dni (9.00 – 17.00)
Program:
Dzień 1
- Podstawowe pojęcia dotyczące pomiaru procesów biznesowych: wydajność, efektywność, skuteczność.
- Podejście procesowe w normach jakości ISO 9000:2000.
- Typowe procesy biznesowe związane z działalnością pozaprodukcyjną.
- Zagadnienia pomiaru jakości procesów w oparciu o normę ISO 9001:2000.
- Standardowe mierniki jakości procesów. Podstawowe mierniki jakości procesów pozaprodukcyjnych.
- Zrównoważona karta wyników (balanced scorecard) jako metoda analizy i poprawy procesów biznesowych w świetle wybranych mierników.
Dzień 2
- Konstruowanie zrównoważonej karty wyników dla potrzeb indywidualnej firmy.
- Wdrażanie zrównoważonej karty wyników.
- Monitorowanie poziomu realizacji procesów za pomocą za pomocą analizy wybranych mierników
- Częstotliwość kontroli poziomu mierników.
- Podział odpowiedzialności kontroli poziomu wybranych wskaźników.
- Źródła informacji dotyczące poziomu mierników.
- Wykorzystanie informacji dotyczącej kształtowania się procesów.
- Doskonalenie wskaźnikowej oceny realizacji procesów.
Koszt szkolenia: 2500,00zł
Informacje oraz zapisy:
email: kursy@oswiata.slask.pl
tel. 32 204 14 73 wew. 25