Podczas szkolenia uczestnicy poznają proces budowania strategii firmy w zmiennym otoczeniu; zdobywają wiedzę i umiejętności z zakresu wyboru wizji i misji przedsiębiorstwa, definiowania celów, wyboru strategii oraz budowy biznesplanów finansowych weryfikujących wartość strategii, a także zostaną przygotowani do wdrożenia strategii wzrostu wartości przedsiębiorstwa z wykorzystaniem modelu VBM oraz systemu Balanced Scorecard.
Adresaci:
▪ właściciele firm,
▪ członkowie zarządów i rad nadzorczych,
▪ dyrektorzy,
▪ członkowie rad nadzorczych,
▪ menedżerowie i specjaliści
Program:
Dzień 1 Determinanty sukcesu strategii
- Źródła trwałego sukcesu przedsiębiorstwa.
- Unikalny charakter strategii firmy.
- Etapy budowania strategii firmy.
- Zarząd i top management, a wybór strategii firmy oraz sposobów jej budowania i wdrażania.
- Strategia grupy kapitałowej, a strategia jednostek biznesowych.
- Zmienne otoczenie firmy jako źródło szans i zagrożeń.
- Identyfikacja pozycji konkurencyjnej firmy - badanie struktury rynku, analiza otoczenia, pomiar wielkości i wartości rynków, Kluczowe Czynniki Sukcesu (KCS), kształtowanie przewagi konkurencyjnej. Wyróżniki konkurencyjne, a strategia konkurowania na rynkach.
- Bilans strategiczny.
Dzień 2 Wybór strategii
- Diagnoza strategiczna.
- Wybór tematów strategicznych.
- Aspiracje przedsiębiorstwa – definiowanie wizji.
- Definiowanie misji i wartości organizacji.
- Wizja firmy, a cele finansowe.
- Strategie stymulowania wyników finansowych.
- Cele rynkowe i miary ich realizacji (KPI).
- Strategie rynkowe.
- Strategia produktowa.
- Budowa propozycji wartości dla strategicznych grup klientów opartych na wyróżnikach z wykorzystaniem Macierzy Wartości.
Koszt szkolenia: 1400,00zł
Informacje oraz zapisy:
email: kursy@oswiata.slask.pl
tel. 32 204 14 73 wew. 25